Tilda

Hejsan!

Torsdag idag betyder att skolan börjar med matte sedan Block, handledning, svenska och språk.
På svenskan idag fick jag en film som handlar om Maria Gripe, eftersom min redovisning om en
författare ska vara om henne. Efter skolan idag åkte jag till Ica för att handla ingredienser till min mat som jag ska laga idag. När jag sedan kom hem satte jag mig och tittade på filmen som jag fick på svenskan, den var 15 minuter lång och jag såg den två gånger. När man läser eller ser om en författare som Maria Gripe så får man en sådan lust för att bli författare själv. Så lugnt och skönt man kan bara fantisera och hitta på egna människor. Men såhär blir det ofta för mig tex. om jag tittar på en film som Dirty Dansing så vill man ta lektioner i dans.

Jag försöker att inte tänka på min redovisning så mycket, och om det skulle komma upp en ond tanke om det så knuffar jag bort den. Jag vet uversig redan nu att jag kommer balla ur. Jag klarar inte att stå framför min klass nu som jag känner så väl. Det går bara inte. Jag vet inte vad jag ska göra? 
Jo det är ju lätt för er att säga, jo men Tilda du klarar detta, det kommer gå bra.
Men det kommer det inte, jag vet inte igentligen vad jag är rädd för? 
Det är inte det att de kommer skratta åt mig eller att jag kommer säga fel, men det känns inte rätt att stå där och prata.
Försöker att inte tänka på det, måste nog prata med min lärare om detta. 

Ska sätta igång med maten nu, så ska jag nog plugga en stund ikväll. 
Ha det bra <3 

Kommentarer
Postat av: becca

du får tänka bort publiken , det fick jag göra när jag sjöng framför publik de första gångerna , det fungerar faktist. Du kan också ha en overhead så dina klasskamrater kollar på den och inte på dig !!

Och tro mig , dina klasskamrater skrattar inte !!

jag vet att du klarar det! jag tror på dig gumman <33

2009-01-22 @ 17:06:32
URL: http://trillingarnairosastring.blogg.se/
Postat av: Morbror

Klart att du fixar det, de e väl inga konstigheter. Ett litet tips är att försöka sprida ut dina bästa bästa kompisar i klassrummet så att du har någon att kolla på när du redovisar. o vitsen med att ha dom utspridda e att du ska byta emmelanåt så att det inte ser ut som du redovisar bara till en person. Lycka till!!!

2009-01-22 @ 20:33:17
Postat av: Johanna Fox

Jag känner INGEN i din ålder som har sådan pondus och självklarhet som du!!! Jag skulle njutit av att sitta och lyssna på dig, trots att du ska redovisa om författare :) Det är nyttigt att hjärtat dunkar till lite extra...du fixar detta, kram J

2009-01-22 @ 21:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0