Tilda

Heej!

En bild från när Emma var här idag <33


Vi har varit hemma och tittat på OTH avsnitt, pratat, varit och käkat lunch hos mormor och morfar, pratat lite till och varit på Unf möte.
Vi har haft jätte mysigt <333 Måste ses snart igen <3

Denna känslan om mig själv just nu är ganska svår att förklara (som alla andra känslor), men jag ska försöka och miss uppförstå mig inte nu. JAG känner mig tvungen att vara en viss person som jag inte riktigt vet om jag är, för att mina föräldrar och släckt (släckt tror jag) vill att jag ska vara den där speciella personen som jag (tror jag) alltid varit och jag har inget direkt val nu (har aldrig haft ett val om mig själv). Jag har alltså alltid varit den personen som de har velat att jag ska vara, men nu vill jag hitta mig själv! Jag vet ju fortfarande själv vem jag vill vara, jag tror inte heller mamma och pappa vet riktigt vem jag är heller (ingen aning). Jag tror det kan vara bra för mig att få lite mer utrumme så ja känna själv vem jag vill vara och vem jag är. Hur farligt kan det bli, jag vet ju redan att jag är en bra person som inte vill andra illa och jag vill rädda världen när jag blir stor.
Jag vet inte riktigt när jag ska få chansen att hitta mig själv och på vilket sett som är bäst, men jag kan inte vänta mer snart, kan ju inte vänta till efter gymnasiet. Jag vill hitta mig själv och kunna veta vad jag vill. Jag står inte ut med att bara vara jag, det känns fel. Man är väl den man är och ingen kan ändra på det? Tänk om mina föräldrar skulle bli missnöjda med var jag vill göra och uppleva i mitt liv, om de inte vill det och att jag ska behöva anpassa mig till dem. Vad ska jag göra? Vill inte gå runt här och inte kunna vara den jag vill? Ska jag vänta till jag flyttat hemmifrån för att hitta mig själv? Tycker jag och tänker fel? Efter allt jag har gjort blir det väll ännu svårare för mamma och pappa? Det känns så dumt att säga allt detta men jag vet seriöst inte vad jag ska göra?!
Sov gott <3

Kommentarer
Postat av: Gympamormor

Att älska sig själv är det viktigaste. Det är bara du själv som vet hur du vill vara för att du ska tycka om dig själv och gör du det, gör vi det också.

2009-02-11 @ 15:47:43
Postat av: Gudmor

Hej gumman!

När jag läser det du har skrivit undrar jag förstås om det finns något jag kan göra för att hjälpa dig hitta svaren du söker? Jag älskar dig och vill ditt bästa utifrån vad du vill för dig själv!

Du tänker inte fel! Det är jätteviktigt att få pröva sig fram för att känna vad som känns rätt. Du har fantastiska värderingar och en fantastisk personlighet så lita på dig själv. När du själv vet vem du är så blir jag lycklig både för dig och med dig. Du är bäst hur du än är för du är du, Matilda, mitt "första" barn.



Kram från gudmor M

2009-02-12 @ 14:45:34
Postat av: Elin

Jag kan tänka mig lite hur du känner. Jag har alltid varit en speciell person (som jag fortfarande kan visa ibland) Men på senaste tiden har ja blivit helt annorlunda och nu vill ja göra saker som jag inte gjort förut. Vet inte om det är bra lr dåligt faktiskt...

As snygg bild btw, emopower ;D haha

ILY <3

2009-02-13 @ 12:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0